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히어로즈오브더스톰 한국에서 미국으로 하는데 어느 서버가 빠른지 알고 싶습니다만 현재 서버 상태 표시가 계속 기다려도 안 나오네요. 어디가 괜찮을까요… KT 광랜쓰고 있습니다.

현재 tainit 님의 경우, ‘히어로즈 오브 더 스톰’ 중계 서버가 '자동 선택’으로 되어 계신데요, 우선 대시보드에서 해당 아이콘 클릭 후 나오는 설정 화면에서 중계 서버를 지정하셔서 사용해 보시길 추천해 드립니다. 돋보기 아이콘을 클릭하시면 좀 더 자세한 정보가 이용가능하실 것입니다. 만약 해당 정보를 보는 부분에 문제가 있다면 다시 한번 더 댓글 부탁드리겠습니다.

 The packet loss causes my game to freeze yes it might be due to  Network congestion what I do not understand is why latency/ping raised  on all Japan nodes except Linode1/Linode2/Lindoe3.   
  
This issue is caused by network congestion.  However it’s not on your side but on middle of your routing pathes (router or switch). :-)  
  
> I thought my RAM was the culprit I did ram test also tested with my  Local network pingtest.net everything seems fine I only get problems  with VPN. My ISP 230Mb/s Download and 24Mb/s Upload.   
  
Normally it’s not caused by your ISP or desktop specification.  
  
> Sorry for all the chatter but my last question, what causes latency to raise suddenly from night to morning?  
  
Most of lacks happens at international submarine fiber cable at night because most of people uses their internet at night (specially from 9 PM to 2 AM).  So if you really want to avoid this spikes, you should find other routing pathes.  

I tried using UDP port 53, and now I can connect to the game.   
  
Edit: port 500 also works.  
Edit2: After another try port 500 doesn’t work anymore.

This is a little weird but suddenly today, I can’t connect using any of the UDP port. But when I try using TCP, I manage to get in the game. I use a few different broadband lines, this one seems to have problem with the UDP ports. Is there any disadvantage of using TCP type of connection?  
      
Also, what alternative MTU that I should consider since you said the problem might be with the MTU.

I see, thank again loxch for the support! :)

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